Breadcrumb

revised: Customer process assembly of the superstructure in the Shipbuilding sector

Assembly of the superstructure

in Shipbuilding

PROCESS DESCRIPTION

In the case of cruise liners, aluminium superstructures are also installed. Sections made from this material have a weight advantage and enable higher superstructures than comparable ones made of steel. Thus, larger ships can be built, allowing larger numbers of passengers. The welding and cutting processes used to make the sections are similar for both aluminium and steel. However, the welding processes with aluminium require the use of inert gases. Thus, arc welding methods such as MSG welding (here, MIG welding) or laser beam welding are applicable, but not gas welding or flame cutting.

 

revised: Application technology assembly of the superstructure in the Shipbuilding sector

Assembly of the superstructure

Total gas supply concept

Wydawca treści

null Informacja o strategii podatkowej realizowanej przez Messer Polska Sp. z o.o.

INFORMACJA O STRATEGII PODATKOWEJ REALIZOWANEJ PRZEZ MESSER POLSKA SP. Z O.O. W ROKU PODATKOWYM OBEJMUJĄCYM OKRES OD 1 STYCZNIA 2021 R. DO 31 GRUDNIA 2021 R.

Messer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie przy ul. Maciejkowickiej 30, 41-503 Chorzów, NIP 8510109326, REGON 810389784, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000064153 (dalej: „MP” lub „Spółka”), to doświadczony podmiot należący do międzynarodowej grupy kapitałowej, działający w branży gazów przemysłowych, w tym technicznych, medycznych, spożywczych i specjalnych, posiadający instalacje produkcyjne w kilku lokalizacjach w Polsce, dysponujący odpowiednimi narzędziami i wykwalifikowanym personelem dbającym o rzetelne wywiązywanie się przez Spółkę z obowiązków o charakterze publicznoprawnym, w tym obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego.

Mając na względzie rodzaj i skalę prowadzonej działalności, w celu prawidłowego i terminowego wywiązywania się z obowiązków podatkowych, Spółka podejmuje szereg działań ukierunkowanych na rzetelne ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych towarzyszących prowadzonej działalności gospodarczej oraz ich prawidłową kwalifikację na gruncie przepisów prawa podatkowego, w tym w szczególności poprzez wdrożenie odpowiednich zasad postępowania oraz korzystanie z bieżącego wsparcia profesjonalnych doradców podatkowych w zakresie zagadnień budzących wątpliwości.

Przedmiotowa informacja została sporządzona i podana do publicznej wiadomości na podstawie art. 27c ust. 1 w zw. z art. 27b ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej CIT) z uwzględnieniem charakteru, rodzaju i rozmiaru prowadzonej przez MP działalności.

Zgodnie z art. 27c ust. 2 ustawy o CIT niniejsza informacja o strategii podatkowej realizowanej przez MP zawiera:

1. Informacje o stosowanych przez Spółkę:

  • procesach oraz procedurach dotyczących zarządzenia wykonywaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego i zapewniających ich prawidłowe wykonanie dobrowolnych formach współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej

2. Informacje odnośnie do realizacji przez podatnika obowiązków podatkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z informacją o liczbie przekazanych Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o schematach podatkowych, o których mowa w art. 86a § 1 pkt 10 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa[[1]], z podziałem na podatki, których dotyczą,

3. Informacje o:

  • transakcjach z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, których wartość przekracza 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego Spółki, w tym podmiotami niebędącymi rezydentami podatkowymi Rzeczypospolitej Polskiej
  • planowanych lub podejmowanych przez podatnika działaniach restrukturyzacyjnych mogących mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych podatnika lub podmiotów powiązanych w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT

4. Informacje o złożonych przez podatnika wnioskach o wydanie:

  • ogólnej interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej
  • interpretacji przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b Ordynacji podatkowej
  • wiążącej informacji stawkowej, o której mowa w art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług[[2]]
  • wiążącej informacji akcyzowej, o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym[[3]]

5. Informacje dotyczące dokonywania rozliczeń podatkowych podatnika na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11j ust. 2 ustawy o CIT i na podstawie art. 23v ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych[[4]] oraz w obwieszczeniu ministra właściwego do spraw finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10 Ordynacji podatkowej

– z wyłączeniem informacji objętych tajemnicą handlową, przemysłową, zawodową lub procesu produkcyjnego.

***

Mając na względzie poziom skomplikowania i zmienność przepisów podatkowych oraz to, że intencją Spółki zawsze było prawidłowe i terminowe wywiązywanie się z ciążących na niej obowiązków podatkowych, w Spółce przyjęto szereg procesów i procedur pozwalających dochować należytą staranność podczas realizacji obowiązków podatkowych.

W roku podatkowym trwającym od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. w Spółce funkcjonowały procedury, instrukcje i wytyczne dotyczące realizowania obowiązków podatkowych związane m.in. z prowadzeniem rozliczeń podatkowych, weryfikowaniem rzetelności kontrahentów oraz sporządzaniem dokumentacji cen transferowych.

Ponadto, mając na względzie obowiązujące od 1 stycznia 2019 r. przepisy Ordynacji podatkowej przyjęte w wyniku implementacji do polskiego porządku prawnego Dyrektywy Rady (UE) 2018/822 z dnia 25 maja 2018 r., nakładające obowiązek raportowania tzw. schematów podatkowych oraz doniosłe znaczenie realizowania tego obowiązku dla uszczelniania systemu podatkowego i eliminowania szkodliwych działań optymalizacyjnych, w celu wywiązywania się przez MP z obowiązków wynikających z ww. przepisów Ordynacji podatkowej, w Spółce stosowano procedurę w zakresie przeciwdziałania niewywiązywaniu się z obowiązku przekazywania informacji o schematach podatkowych. Wskazana procedura adresuje szczegółowo temat tzw. schematów podatkowych, opisując w szczególności reguły postępowania w Spółce odnośnie do oceny poszczególnych zdarzeń gospodarczych pod kątem ewentualnego spełniania przez nie warunków do uznania ich za schemat podatkowy z art. 86a § 1 pkt 10 Ordynacji podatkowej, jak również przewiduje bieżące wsparcie doradców podatkowych w tym zakresie.

Ponadto, MP w przypadkach wątpliwych dotyczących właściwej interpretacji obowiązujących przepisów mających wpływ na zobowiązania podatkowe korzystała i korzysta z infolinii Krajowej Informacji Podatkowej, jak również z pomocy dedykowanego Spółce, z ramienia Urzędu Skarbowego opiekuna. W związku z powyższym nie była wymagana jakakolwiek inna forma współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej, nie było więc potrzeby zawarcia umowy o współdziałanie, o której mowa w art. 20s § 1 Ordynacji podatkowej.

Na Spółce, jako polskim rezydencie podatkowym, ciąży w Polsce nieograniczony obowiązek podatkowy w podatku dochodowym od osób prawnych. Spółka w przewidzianym prawem terminie złożyła roczne zeznania podatkowe za 2021 r. Spółka dochowuje obowiązków wynikających z regulacji dotyczących cen transferowych, w tym dotyczących przygotowania dokumentacji podatkowej. Spółka, w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, jest również zarejestrowana w Polsce jako podatnik VAT czynny. Spółka co miesiąc, w ustawowym terminie składała deklaracje VAT oraz wymagane Jednolite Pliki Kontrolne. W celu prawidłowego wypełnienia obowiązków w zakresie podatku VAT Spółka dokonuje weryfikacji kontrahentów w ramach dochowania należytej staranności. Spółka jest także podatnikiem podatku od nieruchomości w ślad za czym złożyła stosowne deklaracje oraz regulowała zobowiązania finansowe w ustawowym terminie. Jako pracodawca, Spółka pełni także funkcję płatnika PIT oraz składek na ubezpieczenie społeczne wobec swoich pracowników.

Jednocześnie, w ocenie Spółki w roku podatkowym trwającym od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. dokonywane przez Spółkę uzgodnienia nie spełniły przesłanek do uznania za schemat podatkowy. Stąd, w ww. okresie Spółka nie przekazywała Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o schematach podatkowych oraz informacji o zastosowaniu schematu podatkowego.

W roku podatkowym trwającym od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. Spółka dokonywała transakcji z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, w tym z podmiotami niebędącymi polskimi rezydentami podatkowym, których wartość przekraczała 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego. Transakcje te dotyczyły nabycia towarów i materiałów oraz nabycia usług od podmiotów powiązanych – rezydentów i nierezydentów. W tym zakresie jednostkowo, w odniesieniu do dwóch podmiotów powiązanych – rezydentów – transakcje nabycia przez Spółkę materiałów i towarów w 2021 r. przekroczyły wartość 5% sumy bilansowej aktywów. W 2021 r. jednostkowo wartość tę przekroczyły również transakcje nabycia przez Spółkę usług od dwóch podmiotów powiązanych – nierezydentów.

W roku podatkowym trwającym od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. MP nie planowała i nie podejmowała żadnych działań restrukturyzacyjnych, w tym również takich, które mogłyby mieć wpływ na wysokość jej zobowiązań podatkowych lub wysokość zobowiązań podatkowych podmiotów powiązanych ze Spółką w rozumieniu art. art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.

Jak zostało wskazane wcześniej, w Spółce funkcjonuje sformalizowany zbiór zasad postępowania mający na celu opodatkowanie prowadzonej przez Spółkę działalności w prawidłowych wysokościach oraz w terminach przewidzianych w przepisach prawa podatkowego. W oparciu o reguły przewidziane w ramach funkcjonujących w MP procesów i procedur dotyczących zarządzania wykonywaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego, Spółka analizowała wraz z doradcami podatkowymi prawidłowość przyjętego przez siebie podejścia w zakresie powstawania i wysokości zobowiązania podatkowego w wyniku wystąpienia poszczególnych zdarzeń gospodarczych towarzyszących jej działalności. W tym zakresie, w roku podatkowym trwającym od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. Spółka złożyła jeden wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący przepisów Ordynacji podatkowej.

W pozostałym zakresie, w roku podatkowym trwającym od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. MP nie zidentyfikowała potrzeby złożenia wniosków o wydanie:

  • ogólnej interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej
  • wiążącej informacji stawkowej, o której mowa w art. 42a ustawy o VAT
  • wiążącej informacji akcyzowej, o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym

Jednocześnie, w 2021 r. Spółka posiłkowała się interpretacjami wydanymi na jej rzecz przed 1 stycznia 2021 r., bieżącymi interpretacjami ogólnymi jak również objaśnieniami opublikowanymi przez Ministerstwo Finansów.

Końcowo Spółka wskazuje, iż w roku podatkowym trwającym od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. Spółka dokonała zakupu oraz płatności z tytułu transakcji nabycia towaru od podmiotu niepowiązanego z siedzibą w Hongkongu, który wskazany jest w aktach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11j ust. 2 ustawy o CIT i na podstawie art. 23v ust. 2 ustawy o PIT.

 

[[1]] J.t. Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm. dalej: Ordynacja podatkowa.

[[2]] J.t. Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm., dalej: ustawa o VAT.

[[3]] J.t. Dz. U. z 2020 r. poz. 722 ze zm., dalej: ustawa o podatku akcyzowym.

[[4]] J.t. Dz. U. z 2021 r. poz. 1128 ze zm., dalej: ustawa o PIT.

Napisz do nas

Ikona kontaktu

Formularz

PL_Form_GralContactForm

There has been an error processing your registration. Please double-check the information entered.

Zaznaczając potwierdzam, iż zapoznałam/łem się z Polityką prywatności oraz Informacją o polityce prywatności w kontaktach służbowych spółki Messer Polska. Zgoda może zostać cofnięta w każdym momencie.